タイトルおよび責任表示のエリア
タイトル
Relations (1981)
一般資料の指定
- Graphic materials
併記されるタイトル
他のタイトル情報
責任のタイトル表示
タイトル記述
記述レベル
レファレンスコード
CA ON0034 10-139-S1-SS2
版次エリア
版次の表示
責任表示の編集
資料詳細の分類のエリア
縮尺の表示(地図)
図法の表示(地図)
座標の表示(地図)
責任表示(建築)
発行政府と額面の表示(切手コレクション)- 必須項目
作成日のエリア
日付
-
[1978]-[198-], 1995 (作成)
物理的記述エリア
物理的記述
* 3 cm of textual records
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
出版社のシリーズエリア
出版社のシリーズのタイトル
出版社のシリーズの併記されるタイトル
出版社のシリーズの他のタイトル情報
出版社のシリーズの責任表示
出版社のシリーズの番号
出版社のシリーズの注記
アーカイブズ記述エリア
作成者名
(1945-)
収蔵状況の経緯
範囲と内容
This subseries contains records related to the exhibition project "Relations". It was exposed at the Articule Gallery in Montreal in 1981, at the Dazibao Photography Gallery in Montreal in 1982, and at the Toronto Photographers Workshop in Toronto in 1984. In "Relations", women alone, with each other and/or with children and men are centrals. The social reality of women's experience in a male-dominated, male-defined world is the starting point of her photograph work. "A constant awareness of the need to challenge the predominant stereotypes of women" informs her approach. The artist group black-and-white images in complexes of 2, 4, 12 in order to "define and expand each other's implications and meanings in a radiating circular, rather than in a linear sequence. Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". During the exhibition of "Relations" at Dazibao, writer Greta Hoffman Nemiroff, painter Alanna Stalker Horner and Judith Lemer Crawley collaborated in a slide/talk dialogue/presentation which later became the essay "Art and Daily Life".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".