Title and statement of responsibility area
Title proper
Relations (1981)
General material designation
- Graphic materials
Parallel title
Other title information
Title statements of responsibility
Title notes
Level of description
Reference code
CA ON0034 10-139-S1-SS2
Edition area
Edition statement
Edition statement of responsibility
Class of material specific details area
Statement of scale (cartographic)
Statement of projection (cartographic)
Statement of coordinates (cartographic)
Statement of scale (architectural)
Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)
Dates of creation area
Date(s)
-
[1978]-[198-], 1995 (Creation)
Physical description area
Physical description
* 3 cm of textual records
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
Publisher's series area
Title proper of publisher's series
Parallel titles of publisher's series
Other title information of publisher's series
Statement of responsibility relating to publisher's series
Numbering within publisher's series
Note on publisher's series
Archival description area
Name of creator
(1945-)
Custodial history
Scope and content
This subseries contains records related to the exhibition project "Relations". It was exposed at the Articule Gallery in Montreal in 1981, at the Dazibao Photography Gallery in Montreal in 1982, and at the Toronto Photographers Workshop in Toronto in 1984. In "Relations", women alone, with each other and/or with children and men are centrals. The social reality of women's experience in a male-dominated, male-defined world is the starting point of her photograph work. "A constant awareness of the need to challenge the predominant stereotypes of women" informs her approach. The artist group black-and-white images in complexes of 2, 4, 12 in order to "define and expand each other's implications and meanings in a radiating circular, rather than in a linear sequence. Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". During the exhibition of "Relations" at Dazibao, writer Greta Hoffman Nemiroff, painter Alanna Stalker Horner and Judith Lemer Crawley collaborated in a slide/talk dialogue/presentation which later became the essay "Art and Daily Life".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".