Área de título y declaración de responsabilidad
Título apropiado
Relations (1981)
Tipo general de material
- Graphic materials
Título paralelo
Otra información de título
Título declaración de responsabilidad
Título notas
Nivel de descripción
Institución archivística
Código de referencia
CA ON0034 10-139-S1-SS2
Área de edición
Declaración de edición
Declaración de responsabilidad de edición
Área de detalles específicos de la clase de material
Mención de la escala (cartográfica)
Mención de proyección (cartográfica)
Mención de coordenadas (cartográfica)
Mención de la escala (arquitectónica)
Jurisdicción de emisión y denominación (filatélico)
Área de fechas de creación
Fecha(s)
-
[1978]-[198-], 1995 (Creación)
Área de descripción física
Descripción física
* 3 cm of textual records
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
* 128 prints
* 12 framed prints
* 3 matts of 2 prints
* 3 frames of 2 prints with matts
* 14 matts of 4 prints
* 8 frames of 4 prints
* 25 negatives
Área de series editoriales
Título apropiado de las series del editor
Títulos paralelos de serie editorial
Otra información de título de las series editoriales
Declaración de responsabilidad relativa a las series editoriales
Numeración dentro de la serie editorial
Nota en las series editoriales
Área de descripción del archivo
Nombre del productor
(1945-)
Historial de custodia
Alcance y contenido
This subseries contains records related to the exhibition project "Relations". It was exposed at the Articule Gallery in Montreal in 1981, at the Dazibao Photography Gallery in Montreal in 1982, and at the Toronto Photographers Workshop in Toronto in 1984. In "Relations", women alone, with each other and/or with children and men are centrals. The social reality of women's experience in a male-dominated, male-defined world is the starting point of her photograph work. "A constant awareness of the need to challenge the predominant stereotypes of women" informs her approach. The artist group black-and-white images in complexes of 2, 4, 12 in order to "define and expand each other's implications and meanings in a radiating circular, rather than in a linear sequence. Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". During the exhibition of "Relations" at Dazibao, writer Greta Hoffman Nemiroff, painter Alanna Stalker Horner and Judith Lemer Crawley collaborated in a slide/talk dialogue/presentation which later became the essay "Art and Daily Life".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".
/
Cette sous-série contient des documents relatifs au projet d'exposition "Relations". Le projet a été exposé à la Galerie Articule à Montréal en 1981, à la Dazibao Photography Gallery à Montréal en 1982 et au Toronto Photographers Workshop à Toronto en 1984. Dans "Relations", les femmes seules, entre elles et/ou avec les enfants et les hommes, sont centrales. La réalité sociale de l'expérience des femmes dans un monde dominé et défini par les hommes est le point de départ du travail photographique de Judith Lemer Crawley. "Une prise de conscience constante de la nécessité de remettre en question les stéréotypes prédominants sur les femmes" oriente son approche. L'artiste regroupe des photographies en noir et blanc dans des cadres présentant 2, 4 voir 12 prises de vue. "Images play off and enrich each other. While each image has an independent viability and vitality, it also has a place in a unifying context, broadening and deepening the meanings of the single image beyond its own frame of reference". Lors de l'exposition "Relations" à Dazibao, l'écrivaine Greta Hoffman Nemiroff, la peintre Alanna Stalker Horner et Judith Lemer Crawley ont collaboré à un diaporama, un dialogue et une présentation qui a donné ensuite naissance à l'essai "Art and Daily Life ".