Title and statement of responsibility area
Titel
One in Five… (1993, 1995, 1996, 1997, 1998)
Algemene aanduiding van het materiaal
- Graphic materials
Parallelle titel
Overige titelinformatie
Title statements of responsibility
Titel aantekeningen
Beschrijvingsniveau
archiefbewaarplaats
referentie code
CA ON0034 10-139-S1-SS5
Editie
Editie
Edition statement of responsibility
Class of material specific details area
Statement of scale (cartographic)
Statement of projection (cartographic)
Statement of coordinates (cartographic)
Statement of scale (architectural)
Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)
Datering archiefvorming
Datum(s)
-
1977-1999 (Vervaardig)
Fysieke beschrijving
Fysieke beschrijving
* 2.8 cm of textual record
* 82 prints
* 64 framed prints
* 20 negatives
* 34 large format sheets (various sizes)
* 82 prints
* 64 framed prints
* 20 negatives
* 34 large format sheets (various sizes)
Publisher's series area
Title proper of publisher's series
Parallel titles of publisher's series
Other title information of publisher's series
Statement of responsibility relating to publisher's series
Numbering within publisher's series
Note on publisher's series
Archivistische beschrijving
Naam van de archiefvormer
(1945-)
Geschiedenis beheer
Bereik en inhoud
This subseries contains records related to the exhibition " One in Five…". The project combines photographs of Judith Crawley's children taken since the death of their father with their comments and her memories as a single parent. "One in Five..." was a personal and cinematic installation, exploring her own voice as a single parent and photographer. This project interlaces texts, images made over a 13 years period, dialogues drawn from her reflexions, interviews with her children in response to the work, and statistics locating her personal work in a political context. Images and text interact. The sequencing of images and text has a filmic quality, inviting viewers to "read" through it and draw connections to their own history. The project has been exhibited at several places: L’Espace F, Matane 1998; Vaste et Vague, Carleton 1997; Séquence, Chicoutimi; Latitude 53, Edmonton 1996; Anna Leonowens Gallery, Halifax 1995; Mois de la photo à Montréal, Vox; Photo Passage, Harbourfront, Toronto 1993.
/
Cette sous-série contient des documents relatifs à l'exposition "One in Five...". Le projet combine des photographies des enfants de Judith Lemer Crawley prises depuis la mort de leur père avec leurs commentaires et ses souvenirs de mère monoparentale. "One in Five..." est une installation personnelle et cinématographique, explorant sa propre voix en tant que mère célibataire et photographe. Ce projet mêle textes, images réalisées sur une période de 13 ans, dialogues tirés des réflexions de l’artiste, entretiens avec ses enfants en réponse à l'œuvre, et statistiques situant son travail personnel dans un contexte politique et social. Les images et le texte interagissent. Le séquençage des images et du texte a une qualité filmique, invitant le spectateur à le "lire" et à établir des liens avec sa propre histoire. Le projet a été exposé à plusieurs endroits : L'Espace F, Matane 1998 ; Vaste et Vague, Carleton 1997 ; Séquence, Chicoutimi ; Latitude 53, Edmonton 1996 ; Anna Leonowens Gallery, Halifax 1995 ; Mois de la photo à Montréal, Vox ; Photo Passage, Harbourfront, Toronto 1993.
/
Cette sous-série contient des documents relatifs à l'exposition "One in Five...". Le projet combine des photographies des enfants de Judith Lemer Crawley prises depuis la mort de leur père avec leurs commentaires et ses souvenirs de mère monoparentale. "One in Five..." est une installation personnelle et cinématographique, explorant sa propre voix en tant que mère célibataire et photographe. Ce projet mêle textes, images réalisées sur une période de 13 ans, dialogues tirés des réflexions de l’artiste, entretiens avec ses enfants en réponse à l'œuvre, et statistiques situant son travail personnel dans un contexte politique et social. Les images et le texte interagissent. Le séquençage des images et du texte a une qualité filmique, invitant le spectateur à le "lire" et à établir des liens avec sa propre histoire. Le projet a été exposé à plusieurs endroits : L'Espace F, Matane 1998 ; Vaste et Vague, Carleton 1997 ; Séquence, Chicoutimi ; Latitude 53, Edmonton 1996 ; Anna Leonowens Gallery, Halifax 1995 ; Mois de la photo à Montréal, Vox ; Photo Passage, Harbourfront, Toronto 1993.