Ontario Institute of Studies in Education

Identificatie

Soort entiteit

Instelling

Geauthoriseerde naam

Ontario Institute of Studies in Education

Parallelle vormen van de naam

  • Institut d'études pédagogiques de l'Ontario

Gestandaardiseerde naamvorm(en) volgens andere regels.

    Aandere naamsvormen

      Identificatiecode voor organisaties

      Beschrijving

      Bestaansperiode

      1965-current

      Geschiedenis

      The Ontario Institute of Studies in Education (OISE) was founded in 1965, by an act of the Ontario legislature; it was established to lead research initiatives and to provide graduate programs in education. Research and graduate studies within the University of Toronto were transferred to OISE from the Ontario Colleges of Education.
      In December 1994, OISE was integrated with the Faculty of Education, University of Toronto. It was named the Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, and was fully operational by July 1996.
      Beginning in 2012, OISE was structured with four academic departments: Applied Psychology and Human Development (APHD); Curriculum, Teaching and Learning (CTL); Leadership, Higher and Adult Education (LHAE); Social Justice Education (SJE). The current dean of OISE is G.A. Jones, whose term began in 2015. The Council of the Ontario Institute for Studies in Education is the institute’s highest governing body; it oversees faculty governance.
      OISE is mandated to equip scholars, teachers and other professional with skills and global awareness necessary to influence policy and practice in their fields. The institute is mandated to discover and mobilize knowledge through leading-edge research and innovation. It is also mandated to advance lifelong learning and to contribute to public policy dialogue.
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      L'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario (IEPO) a été fondé en 1965 par une loi de la législature de l'Ontario ; il a été créé pour mener des initiatives de recherche et offrir des programmes d'études supérieures en éducation. La recherche et les études supérieures au sein de l'Université de Toronto ont été transférées des Collèges d'éducation de l'Ontario à l'IEPO.
      En décembre 1994, l'OISE a été intégré à la Faculté d'éducation de l'Université de Toronto. Il a pris le nom d'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario de l'Université de Toronto et était pleinement opérationnel en juillet 1996.
      Depuis 2012, l'IEPO est structuré en quatre départements académiques : Psychologie appliquée et développement humain (APHD) ; Curriculum, enseignement et apprentissage (CTL) ; Leadership, enseignement supérieur et éducation des adultes (LHAE) ; Social Justice Education (SJE). Le doyen actuel de l'IEPO est G.A. Jones, dont le mandat a débuté en 2015. Le Conseil de l'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario est l'organe directeur le plus élevé de l'Institut ; il supervise la gouvernance de la faculté.
      L'IEPO a pour mission de doter les universitaires, les enseignants et les autres professionnels des compétences et de la sensibilisation mondiale nécessaires pour influencer les politiques et les pratiques dans leurs domaines. L'institut a pour mission de découvrir et de mobiliser les connaissances par le biais d'une recherche et d'une innovation de pointe. Il a également pour mission de promouvoir l'apprentissage tout au long de la vie et de contribuer au dialogue sur les politiques publiques."

      Plaatsen

      Rechtsvorm

      Functies, beroepen en activiteiten

      Mandaat/bronnen van bevoegdheid

      Interne structuren / genealogie

      Algemene context

      relaties

      Access points area

      Onderwerp trefwoord

      Geografische trefwoorden

      Occupations

      Beheer

      Authority record identifier

      Canada

      Identificatiecode van de instelling

      Toegepaste regels en/of conventies

      Status

      Niveau van detaillering

      Datering van aanmaak, herziening of verwijdering

      Taal (talen)

        Schrift(en)

          Bronnen

          Onderhoudsaantekeningen