Fonds 10-037 - Ontario Institute for Studies in Education (OISE) fonds

Title and statement of responsibility area

Titel

Ontario Institute for Studies in Education (OISE) fonds

Algemene aanduiding van het materiaal

  • Multiple media

Parallelle titel

Overige titelinformatie

Title statements of responsibility

Titel aantekeningen

Beschrijvingsniveau

Fonds

referentie code

CA ON0034 10-037

Editie

Editie

Edition statement of responsibility

Class of material specific details area

Statement of scale (cartographic)

Statement of projection (cartographic)

Statement of coordinates (cartographic)

Statement of scale (architectural)

Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)

Datering archiefvorming

Datum(s)

  • 1972-1996 (Vervaardig)
    Archiefvormer
    Ontario Institute of Studies in Education

Fysieke beschrijving

Fysieke beschrijving

29.1 cm of textual records
39 buttons
5 over-size boxes
4 audiocassettes

Publisher's series area

Title proper of publisher's series

Parallel titles of publisher's series

Other title information of publisher's series

Statement of responsibility relating to publisher's series

Numbering within publisher's series

Note on publisher's series

Archivistische beschrijving

Naam van de archiefvormer

(1965-current)

Institutionele geschiedenis

The Ontario Institute of Studies in Education (OISE) was founded in 1965, by an act of the Ontario legislature; it was established to lead research initiatives and to provide graduate programs in education. Research and graduate studies within the University of Toronto were transferred to OISE from the Ontario Colleges of Education.
In December 1994, OISE was integrated with the Faculty of Education, University of Toronto. It was named the Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, and was fully operational by July 1996.
Beginning in 2012, OISE was structured with four academic departments: Applied Psychology and Human Development (APHD); Curriculum, Teaching and Learning (CTL); Leadership, Higher and Adult Education (LHAE); Social Justice Education (SJE). The current dean of OISE is G.A. Jones, whose term began in 2015. The Council of the Ontario Institute for Studies in Education is the institute’s highest governing body; it oversees faculty governance.
OISE is mandated to equip scholars, teachers and other professional with skills and global awareness necessary to influence policy and practice in their fields. The institute is mandated to discover and mobilize knowledge through leading-edge research and innovation. It is also mandated to advance lifelong learning and to contribute to public policy dialogue.
-
L'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario (IEPO) a été fondé en 1965 par une loi de la législature de l'Ontario ; il a été créé pour mener des initiatives de recherche et offrir des programmes d'études supérieures en éducation. La recherche et les études supérieures au sein de l'Université de Toronto ont été transférées des Collèges d'éducation de l'Ontario à l'IEPO.
En décembre 1994, l'OISE a été intégré à la Faculté d'éducation de l'Université de Toronto. Il a pris le nom d'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario de l'Université de Toronto et était pleinement opérationnel en juillet 1996.
Depuis 2012, l'IEPO est structuré en quatre départements académiques : Psychologie appliquée et développement humain (APHD) ; Curriculum, enseignement et apprentissage (CTL) ; Leadership, enseignement supérieur et éducation des adultes (LHAE) ; Social Justice Education (SJE). Le doyen actuel de l'IEPO est G.A. Jones, dont le mandat a débuté en 2015. Le Conseil de l'Institut d'études pédagogiques de l'Ontario est l'organe directeur le plus élevé de l'Institut ; il supervise la gouvernance de la faculté.
L'IEPO a pour mission de doter les universitaires, les enseignants et les autres professionnels des compétences et de la sensibilisation mondiale nécessaires pour influencer les politiques et les pratiques dans leurs domaines. L'institut a pour mission de découvrir et de mobiliser les connaissances par le biais d'une recherche et d'une innovation de pointe. Il a également pour mission de promouvoir l'apprentissage tout au long de la vie et de contribuer au dialogue sur les politiques publiques."

Geschiedenis beheer

Bereik en inhoud

The OISE fonds contains publications that were collected within the OISE Women's Resource Centre. This material includes pamphlets and brochures for events and workshops. The fonds also includes feminist buttons as well as extensive educational kits that were developed for high school and college students, consisting of multimedia learning tools.

-----
Le fonds OISE contient des publications qui ont été recueillies au sein du Centre de ressources pour les femmes de l'OISE. Ce matériel comprend des dépliants et des brochures pour les événements et les ateliers. Le fonds comprend également des macarons féministes ainsi que de vastes trousses pédagogiques élaborées pour les étudiants du secondaire et du collégial, composées d'outils d'apprentissage multimédia.

Aantekeningen

Materiële staat

Directe bron van verwerving

Ordening

Taal van het materiaal

    Schrift van het materiaal

      Plaats van originelen

      Beschikbaarheid in andere opslagformaten

      Restrictions on access

      Termen voor gebruik, reproductie en publicatie.

      Toegangen

      Associated materials

      For additional records of the Ontario Institute for Studies in Education (OISE), see the historical collections of the OISE Library: https://oise.library.utoronto.ca/collections/ontario-historical-education-collections-ohec

      Related materials

      Aanvullingen

      Alternative identifier(s)

      Standaard nummer

      Standaard nummer

      Trefwoorden

      Geografische trefwoorden

      Naam ontsluitingsterm

      Genre access points

      Beheer

      Identificatie van het beschrijvingsrecord

      Identificatiecode van de instelling

      ON0034

      Regels of conventies

      RAD

      Status

      Concept

      Niveau van detaillering

      Geheel

      Datering van aanmaak, herziening of verwijdering

      Taal van de beschrijving

        Schrift van de beschrijving

          Bronnen

          Voorwaarden voor raadpleging en gebruik