Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Dénomination générale des documents
- Textual records
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
Niveau de description
Cote
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
2012-2013 (Production)
Zone de description matérielle
Description matérielle
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Historique de la conservation
Portée et contenu
Delivery agent and target audience: SaskWITT / SIAST /Skills Canada Sask with assistance from: Sask Status of Women Office, Ministry of Social Services,
This report outlines development and delivery of a series of 1-day career development workshops directed at high school girls in Northern Saskatchewan. The program included a touring group of role models – women who work in trades occupations –who went to 5 different communities. They delivered hands-on activities and provide career information to assist girls in the North to include skilled trades occupations in their decision-making. In total, 168 young women between the ages of 13 and 23 participated in the workshops. The report includes information on partnerships, activities, role model selection, and community linkages. Young women representing nineteen high schools were transported by chaperones to and from three sites where the workshops were held. A total of nine tradeswomen, SaskWITT members from various locations in Saskatchewan, were responsible for delivering the workshops.
Zone des notes
État de conservation
Source immédiate d'acquisition
Classement
Langue des documents
- anglais