Bestanddeel F10 - Louise Lafortune

Title and statement of responsibility area

Titel

Louise Lafortune

Algemene aanduiding van het materiaal

Parallelle titel

Overige titelinformatie

Title statements of responsibility

Titel aantekeningen

Beschrijvingsniveau

Bestanddeel

referentie code

CA ON0034 10-122-F10

Editie

Editie

Edition statement of responsibility

Class of material specific details area

Statement of scale (cartographic)

Statement of projection (cartographic)

Statement of coordinates (cartographic)

Statement of scale (architectural)

Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)

Datering archiefvorming

Datum(s)

  • January 18, 2024 (Vervaardig)

Fysieke beschrijving

Fysieke beschrijving

1 sound recording (wav) : 1 h., 18 min., 43 sec.

Publisher's series area

Title proper of publisher's series

Parallel titles of publisher's series

Other title information of publisher's series

Statement of responsibility relating to publisher's series

Numbering within publisher's series

Note on publisher's series

Archivistische beschrijving

Geschiedenis beheer

Bereik en inhoud

Voici un entretien avec Louise Lafortune. Louise est professeure émérite et associée de l’Université du Québec à Trois-Rivières, au sein du département des sciences de l’éducation, et consultante dans les domaines de l’éducation et de la santé. Elle est également professeure invitée de Holguin, à Cuba.
Louise a été professeure de mathématiques au cégep pendant 24 ans. Elle a été ensuite professeure-chercheure en didactique des mathématiques à l’Université du Québec à Montréal. Ses intérêts de recherche féministes concernent la dimension affective de l’apprentissage, l’équité socio-pédagogique, et la pédagogie interculturelle. Elle a étudié la « mathophobie » et les questions liées à l’anxiété à l’égard des mathématiques. Elle s’est intéressée en particulier à la situation des femmes en mathématiques et en sciences. Elle est l’auteure de plus de 80 ouvrages et plus de 200 articles scientifiques et de chapitres de livres portant sur l’ensemble de ces sujets.
Elle est membre fondatrice de l’AFFESTIM (anciennement MOIFEM dont elle était également membre fondatrice).
...
This is an interview with Louise Lafortune. Louise is a professor emeritus and associate at the Université du Québec à Trois-Rivières, in the Department of Educational Sciences, and a consultant in the fields of education and health. She is also a visiting professor in Holguin, Cuba.
Louise was a CEGEP math teacher for 24 years. She then became a professor-researcher in mathematics didactics at the Université du Québec à Montréal. Her feminist research interests include the affective dimension of learning, socio-pedagogical equity and intercultural pedagogy. She has studied "mathophobia" and issues related to mathematics anxiety. She is particularly interested in the situation of women in mathematics and science. She is the author of over 80 books and over 200 scientific articles and book chapters on all these subjects.
Louise is also a founding member of AFFESTIM (formerly MOIFEM, of which she was also a founding member).

Aantekeningen

Materiële staat

Directe bron van verwerving

Ordening

Taal van het materiaal

Schrift van het materiaal

Plaats van originelen

Beschikbaarheid in andere opslagformaten

Restrictions on access

Termen voor gebruik, reproductie en publicatie.

Toegangen

Associated materials

Related materials

Aanvullingen

Alternative identifier(s)

Standard number area

Standaard nummer

Trefwoorden

Onderwerp trefwoord

Geografische trefwoorden

Naam ontsluitingsterm

Genre access points

Beheer

Identificatie van het beschrijvingsrecord

Identificatiecode van de instelling

Regels of conventies

Status

Niveau van detaillering

Datering van aanmaak, herziening of verwijdering

Taal van de beschrijving

Schrift van de beschrijving

Bronnen

Digitaal object (Master) rights area

Digitaal object (Referentie) rights area

Voorwaarden voor raadpleging en gebruik

Related subjects

Related people and organizations

Related places

Related genres