Aperçu avant impression Fermer

Affichage de 191 résultats

Description archivistique
Seulement les descriptions de haut niveau Women's Archives / Archives des femmes
Aperçu avant impression Affichage :

10 résultats avec objets numériques Afficher les résultats avec des objets numériques

Business and Professional Women's Club of Ottawa fonds

  • CA ON0034 10-028
  • Fonds
  • [193-?]-1996
This fonds consists of documents relating to the Business and Professional Women's Club of Ottawa (BPWCO)'s administration, committees, finances, events such as Biennial Conventions, Annual Provincial Conferences, programs and workshops, views on various women's issues such as minimum wage, equality and abortion. It contains mostly textual material such as correspondence, speeches, procedures, publications, reports, budgets, and newspaper clippings, in addition to some photographs and certificates.
-
Ce fonds comprend des documents qui témoignent de l'administration du Business and Professional Women's Club of Ottawa (BPWCO), de ses comités, de ses finances, d'événements tels que les congrès, les conférences provinciales annuelles, les programmes et les ateliers, les points de vue sur diverses questions relatives aux femmes telles que le salaire minimum, l'égalité et l'avortement. Il contient principalement des documents textuels tels que de la correspondance, des discours, des procédures, des publications, des rapports, des budgets et des coupures de presse, ainsi que des photographies et des certificats.

Sans titre

Project "Enclave. Women's Monument Against Violence" fonds

  • CA ON0034 10-200
  • Fonds
  • 1991-2006

Le fonds consiste en de la documentation collectée par l'artiste cj fleury dans le cadre de la réalisation du projet Enclave. Le fonds comprend des documents textuels et des graphiques qui portent sur le déploiement du projet, son processus de création et sur sa réception auprès du public. Il inclut des descriptions du projet, des communiqués et des coupures de presse.

Enclave est un monument public créé par cj fleury en collaboration avec Mary Leigh Faught, architecte paysagiste, AAPO, AAPC. L’œuvre est le résultat d’une commande pour la création d’un monument en hommage aux femmes violentées et assassinées par des hommes dans la région de la capitale nationale du Canada. Le projet a été lancé par Women’s Urgent Action, dont plusieurs membres travaillent en étroite collaboration avec les femmes victimes de violence dans les refuges et le système judiciaire. Le monument a été dévoilé le 6 décembre 1992, à l'occasion de la Journée nationale de commémoration et d'action contre la violence faite aux femmes.
Cj fleury a été invité à présenter son travail en lien avec le Monument des femmes contre la violence à la conférence nationale du Women’s Caucus for Art aux États-Unis, à la School for Studies in Art and Architecture de l’université Carleton, à l’université du Québec à Montréal, et au groupe de développement des arts du Conseil des arts de l’Ontario.

/

The fonds consists of documentation collected by artist cj fleury as part of the Enclave project. The fonds includes textual documents and graphics on the deployment of the project, its creative process and its reception by the public. It includes descriptions of the project, press releases and press clippings.

Enclave is a public monument created by cj fleury in collaboration with Mary Leigh Faught, landscape architect, AAPO, AAPC. The work is the result of a commission to create a monument to women abused and murdered by men in Canada's National Capital Region. The project was initiated by Women's Urgent Action, several of whose members work closely with abused women in shelters and the justice system. The monument was unveiled on December 6, 1992, the National Day of Remembrance and Action on Violence Against Women.
Cj fleury has been invited to present his work on the Women's Monument to Violence at the Women's Caucus for Art national conference in the U.S., at Carleton University's School for Studies in Art and Architecture, at the Université du Québec à Montréal, and at the Ontario Arts Council's Arts Development Group.

Sans titre

Service Office Retail Workers Union of Canada (SORWUC) Local 7

  • CA ON0034 10-062
  • Fonds
  • 1970-198-
This fonds consists of the administrative records of the conception of the Service Office Retail Workers Union of Canada (SORWUC) Local 7 in Ottawa from its beginnings in 1982 as part of reason for change particularly addressing inequality faced by women in the workplace in various aspects. It features correspondence, advertisements to join the union, pieces of bargaining and negotiation, member contact information. Also included are resources such as newspaper clippings, pamphlets, booklets, buttons, and articles on various subjects as used and promoted by members of SORWUC.

Service, Office and Retail Workers of Canada (SORWUC)

Patrice LeClerc fonds

  • CA ON0034 10-133
  • Fonds
  • [1980-1989]

This fonds consists of interviews with Florence Bird, Micheline Dumont, Doris Anderson, and other women, which relate to the Royal Commission on the Status of Women, the National Action Committee on the Status of Women, and the Canadian Charter of Rights. Interviews and recordings were conducted by Patrice LeClerc in the late 1980s, in preparation for her thesis.

Cette collection est constituée d'entretiens avec Florence Bird, Micheline Dumont, Doris Anderson et d'autres femmes, portant sur la Commission royale d'enquête sur le statut de la femme, le Comité national d'action sur le statut de la femme et la Charte canadienne des droits. Les entretiens et les enregistrements ont été réalisés par Patrice LeClerc à la fin des années 1980, dans le cadre de sa thèse.

Sans titre

Verna Rowena Conant fonds

  • CA ON0034 10-010
  • Fonds
  • 1915-1984
This fonds consists of scrapbooks created by Verna Rowena Conant (Mrs. Gordon D. Conant) regarding the history of women in Ontario during the 20th century. They document facts and historical events focusing on women in Canada, including the "Voice of Women", the Women’s Canadian Club, the Princess Alice Foundation, Canadian Women’s Voluntary Services, National Council of Women Provincial and Local and Women at War.
-
Ce fonds est constitué d'albums créés par Verna Rowena Conant (Mme Gordon D. Conant) concernant l'histoire des femmes en Ontario au cours du 20e siècle. Ils documentent des faits et des événements historiques portant sur les femmes au Canada, y compris la " Voix des femmes ", le Women's Canadian Club, la Princess Alice Foundation, les Canadian Women's Voluntary Services, le National Council of Women Provincial and Local et les Femmes à la guerre.

Sans titre

Second Wave Feminism Oral History collection

  • CA ON0034 10-106
  • Fonds
  • 2007-2012
Fonds contains records and interviews relating to the gathering of oral history interviews across Canada for the Second Wave Archival Project. Items include audio oral history interviews, transcripts for interviews conducted in Ontario, descriptive metadata spreadsheets and administrative documents.
--
Le fonds contient des documents et des entrevues relatifs à la collecte d'entrevues d'histoire orale à travers le Canada pour le projet d'archives de la seconde vague féministe. Les documents comprennent des entrevues audios d'histoire orale, des transcriptions d’entrevues réalisées en Ontario, des feuilles de calcul de métadonnées descriptives et des documents administratifs.

Sans titre

Dawna Gallagher-Moore fonds

  • CA ON0034 10-026
  • Fonds
  • 1979-1994
This fonds consists of records related to Dawna Gallagher's cartoons presented in exhibitions, or published on postcards, in books, booklets, and periodicals in the 80s. This fonds provides a picture of a period of Dawna Gallagher's career as cartoonist. A lot of cartoons are related to the women's issues, illustrating women's movement positions in the 80s, mostly in Halifax and Toronto.
-
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux dessins humoristiques de Dawna Gallagher présentés dans des expositions, ou publiés sur des cartes postales, dans des livres, des brochures et des périodiques dans les années 80. Ce fonds donne une image d'une période de la carrière de Dawna Gallagher en tant que dessinatrice. De nombreuses caricatures sont liées aux questions féminines, illustrant les positions du mouvement des femmes dans les années 80, principalement à Halifax et à Toronto.

Sans titre

Leah Erna Beck fonds

  • CA ON0034 10-150
  • Fonds
  • 1970-1999, predominant 1970-1975

Leah Erna Beck [née Rosenbaum] was born in the former Yugoslavia before escaping to Canada at the outbreak of World War II, in 1939. Leah Erna Beck’s father ran the toy manufacturing company, Pax Manufacturing, in Toronto, Ontario. At seventeen, Leah Erna Beck married Alec Englander and had her first child at nineteen. She earned her bachelors of arts at Ithaca College, New York, before returning to Toronto so that her husband could run the family business.

Beck studied art at the New School of Art and the Ontario College of Art and her media included sculpture, serigraphy, drawing and painting. She adopted her mother’s name, Erna, as a middle name, after separating from her husband in 1973. Leah Erna Beck became a feminist organizer, working at Women’s Place in Toronto and helping found Times Change, Women’s Employment Service, in 1974. She was motivated by her experiences of frustrations and women’s limited opportunities, hosting consciousness raising sessions at community venues. Along with her feminist organizing work, Beck was a founding collective member of WATER: Women Artists Together and her sculptures, stained glass work and art performances were featured in festivals and venues. Her daughter, Karen Englander received publicity as a young teenage feminist and her daughter, Anrénee, wrote the best-selling work, “Dear Diary, I’m Pregnant.” Leah Erna Beck was featured for her feminist activist work in the long-standing Canadian magazine, “Saturday Night” and she was published in “Velvet Fist.”
------
Leah Erna Beck [née Rosenbaum] est née en ex-Yougoslavie avant de s'enfuir au Canada au début de la Seconde Guerre mondiale, en 1939. Le père de Leah Erna Beck dirige l'entreprise de fabrication de jouets Pax Manufacturing à Toronto, dans l'Ontario. À dix-sept ans, Leah Erna Beck épouse Alec Englander et a son premier enfant à dix-neuf ans. Elle obtient une licence en arts à l'Ithaca College, dans l'État de New York, avant de retourner à Toronto pour que son mari puisse diriger l'entreprise familiale.

Beck a étudié l'art à la New School of Art et à l'Ontario College of Art. Elle a pratiqué la sculpture, la sérigraphie, le dessin et la peinture. Après s'être séparée de son mari en 1973, elle a adopté le nom de sa mère, Erna, comme deuxième prénom. Leah Erna Beck est devenue une organisatrice féministe, travaillant au Women's Place de Toronto et participant à la fondation de Times Change, un service d'emploi pour les femmes, en 1974. Motivée par son expérience des frustrations et des opportunités limitées des femmes, elle organise des séances de sensibilisation dans des lieux communautaires. Parallèlement à son travail d'organisation féministe, Beck est l'un des membres fondateurs du collectif WATER : Women Artists Together. Ses sculptures, ses vitraux et ses performances artistiques ont été présentés dans des festivals et des lieux de rencontre. Sa fille, Karen Englander, a été présentée comme une jeune adolescente féministe et sa fille, Anrénee, a écrit le best-seller "Dear Diary, I'm Pregnant". Leah Erna Beck a été présentée pour son travail d'activiste féministe dans le magazine canadien de longue date "Saturday Night" et elle a été publiée dans "Velvet Fist".

Sans titre

Ontario Institute for Studies in Education (OISE) fonds

  • CA ON0034 10-037
  • Fonds
  • 1972-1996

The OISE fonds contains publications that were collected within the OISE Women's Resource Centre. This material includes pamphlets and brochures for events and workshops. The fonds also includes feminist buttons as well as extensive educational kits that were developed for high school and college students, consisting of multimedia learning tools.

-----
Le fonds OISE contient des publications qui ont été recueillies au sein du Centre de ressources pour les femmes de l'OISE. Ce matériel comprend des dépliants et des brochures pour les événements et les ateliers. Le fonds comprend également des macarons féministes ainsi que de vastes trousses pédagogiques élaborées pour les étudiants du secondaire et du collégial, composées d'outils d'apprentissage multimédia.

Sans titre

Résultats 1 à 10 sur 191