Previsualizar a impressão Fechar

Mostrar 23 resultados

Descrição arquivística
Apenas descrições de nível superior Arts, culture and entertainment - Arts, culture et divertissement
Previsualizar a impressão Ver:

2 resultados com objetos digitais Mostrar resultados com objetos digitais

Dawna Gallagher-Moore fonds

  • CA ON0034 10-026
  • Fonds
  • 1979-1994
This fonds consists of records related to Dawna Gallagher's cartoons presented in exhibitions, or published on postcards, in books, booklets, and periodicals in the 80s. This fonds provides a picture of a period of Dawna Gallagher's career as cartoonist. A lot of cartoons are related to the women's issues, illustrating women's movement positions in the 80s, mostly in Halifax and Toronto.
-
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux dessins humoristiques de Dawna Gallagher présentés dans des expositions, ou publiés sur des cartes postales, dans des livres, des brochures et des périodiques dans les années 80. Ce fonds donne une image d'une période de la carrière de Dawna Gallagher en tant que dessinatrice. De nombreuses caricatures sont liées aux questions féminines, illustrant les positions du mouvement des femmes dans les années 80, principalement à Halifax et à Toronto.

Sem título

Elizabeth Shepherd fonds

  • CA ON0034 10-043
  • Fonds
  • [198-]-2002
This fonds consists of records related to Elizabeth Shepherd's involvement in organizations and groups who advocated for the prevention of violence against women. It contains records related to her activities as part of Women's Action Coalition, in particular, her actions with other groups to obtain justice for Gabriela Montans and her children. She was involved with METRAC and the records illustrate the interest she had in legal actions for women. The fonds contains records related to her political engagement against APEC (Asian-Pacific Economic Cooperation), her commitment to the UNIFEM's International Campaign in 1993, the "Women Building Peace: From Village Council to the Negotiating Table" campaign in 1999, and her participation in the Voice of Women's Conference "Moving Forward: Women, Peace and Human Rights" held in 1992. It also contains her collection of articles, pamphlets and newspaper clippings on women's issues, mostly about legal actions and events in Canada, and violence against women.
--
Ce fonds comprend des documents relatifs à l'implication d'Elizabeth Shepherd dans des organisations et des groupes qui ont lutté contre la violence faite aux femmes. Il contient des documents relatifs à ses activités au sein de la Women's Action Coalition, en particulier ses actions avec d'autres groupes pour obtenir justice pour Gabriela Montans et ses enfants. Elle était impliquée dans le METRAC et les documents illustrent l'intérêt qu'elle portait aux actions juridiques en faveur des femmes. Le fonds contient des documents relatifs à son engagement politique contre l'APEC (Coopération économique Asie-Pacifique), à son engagement dans la campagne internationale d'UNIFEM en 1993, à la campagne "Women Building Peace : Du conseil de village à la table de négociation" en 1999, et sa participation à la conférence de la Voix des femmes "Moving Forward : Les femmes, la paix et les droits de l'homme" qui s'est tenue en 1992. Il contient également sa collection d'articles, de brochures et de coupures de presse sur les questions relatives aux femmes, principalement sur les actions en justice qui se sont tenues au Canada concernant la lutte contre la violence faite aux femmes.

Sem título

Rhoda Rosenfeld fonds

  • CA ON0034 10-059
  • Fonds
  • 1970
The fonds consists of photographs taken by Rosenfeld of the 1970 abortion rights march organized by the Vancouver Women's Caucus. The march marked the beginning of a campaign that would later travel across Canada as the Abortion Caravan, ending in a large protest in Ottawa. Rosenfeld became interested in the Vancouver Women’s Caucus through her friend Ellen Woodsworth. The march started on the steps of the Vancouver Art Gallery, went through downtown Vancouver, and ended in front of the Hudson’s Bay Company with "brilliant performance of the street theatre in which several of [her] friends were involved."
--
Le fonds comprend des photographies prises par Rosenfeld de la marche pour le droit à l'avortement organisée en 1970 par le Vancouver Women's Caucus. Cette manifestation a marqué le début d'une campagne qui a ensuite traversé le Canada sous le nom de Caravane de l'avortement. Elle s'est terminée par une grande manifestation à Ottawa. Rosenfeld s'est intéressée au Vancouver Women's Caucus par l'intermédiaire de son amie Ellen Woodsworth. La marche commence sur les marches de la Vancouver Art Gallery, traversera le centre-ville de Vancouver et se terminera devant la Compagnie de la Baie d'Hudson par "une brillante représentation du théâtre de rue dans lequel plusieurs de [ses] amies étaient impliquées".

Sem título

Redlight Theatre fonds

  • CA ON0034 10-078
  • Fonds
  • 1960-1980, predominant 1974-1977
This fonds consists of records related to the Redlight Theatre's performances and day-to-day operations. It is composed mainly of textual records and photographs. It contains a scrapbook that documents the Theatre's achievements. This fonds is organized according to six series: Administrative, Publicity and Reviews, International Women's Year Tour, Script Submissions and Correspondence, Research and Draft Plays, and Feminist and Theatre Periodicals and Publications.
--
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux spectacles et aux activités quotidiennes du Redlight Theatre. Il est composé principalement de documents textuels et de photographies. Il contient un album qui documente les réalisations du Théâtre. Ce fonds est organisé en six séries : Administration, Publicité et critiques, Tournée de l'Année internationale de la femme, Soumissions de scénarios et correspondance, Recherche et ébauches de pièces, Périodiques et publications féministes et théâtrales.

Sem título

Laura Shufelt fonds

  • CA ON0034 10-098
  • Fonds
  • 1960-1970
The Laura Shufelt fonds consists of poems given to Dr Herb Cosman, her physician, by the author. The poems are quite personal and reveal the feelings, views and experiences of an elderly woman in that generation.
--
Le fonds Laura Shufelt est constitué de poèmes offerts par l'auteur au Dr. Herb Cosman, son médecin. Les poèmes sont très personnels et révèlent les sentiments, les points de vue et les expériences d'une femme âgée de cette génération.

Sem título

Judith Lermer Crawley fonds

  • CA ON0034 10-139
  • Fonds
  • 1968-2013
"This fonds includes textual records and photographic works related to the artistic work of Judith Lemer Crawley. It offers a complete overview of the artist's artistic production. All of Judith Lemer Crawley's exhibition projects or those in which she has participated are represented. The fonds contains photographs taken by the artist from the late 1970s to the 2000s. The photographic material includes prints (framed or unframed) with dimensions ranging from 20 x 24'' to 8 x 10''. Thus, this fonds reveals the evolution of Judith Lemer Crawley's artistic career, from her first photographic experiences to her most recent shots.
The fonds is divided in four series. The first series contains records related to Judith Crawley's exhibitions: Pre-Relations (1979), Relations (1981), You Can’t Hug Kids with Nuclear Arms (1986), Giving Birth is Just the Beginnings: Women Speaks About Mothering (1985, 1986), One in Five… (1993, 1995, 1996, 1997, 1998), The 50s (1997), About Auschwitz (2003, 2004, 2005, 2010), Women’s Daybook Series (2006), Women and Landscape (the silver prints kept in this fonds were printed in Banff in 2014 but never exposed).
The second series consists of records related to group exhibitions in which some Judith Crawley's photographs were exposed: Little Shop Gallery Exhibit (1981), Urbanité (2001), and other group exhibits.
The third series includes documents related to various activities in which Judith Lemer Crawley participated, such as conferences, workshops, events, publications. Some documents are also related to her teaching duties at Vanier College in Montreal. The series also includes photographs arranged by subject (the subjects having been determined by Judith Lemer Crawley herself). At the end of the series, photographs by artists other than Judith Lemer Crawley, such as Michel Campeau and Pamela Harris, are inventoried.
--
Ce fonds comprend des documents textuels et des œuvres photographiques reliés au travail artistique de Judith Lemer Crawley. Il offre un panorama complet de la production artistique de l’artiste. L’ensemble des projets d’expositions réalisés par Judith Lemer Crawley ou auxquels elle a participé, y sont représentés. Le fonds contient des prises de vue réalisées par l’artiste depuis la fin des années 1970 jusqu’aux années 2000. Le matériel photographique comprend des impressions (encadrées ou non) dont les dimensions sont comprises entre 20 x 24’’ et 8 x 10’’. Ainsi, ce fonds dévoile l’évolution de la carrière artistique de Judith Lemer Crawley, de ses premières expériences photographiques à ses plus récentes prises de vue.
Le fonds est divisé en quatre séries. La première série contient des documents relatifs aux projets d’expositions réalisés par Judith Lemer Crawley : Pre-Relations (1979), Relations (1981), You Can't Hug Kids with Nuclear Arms (1986), Giving Birth is Just the Beginnings : Women Speaks About Mothering (1985, 1986), One in Five... (1993, 1995, 1996, 1997, 1998), The 50s/La Cinquantaire (1997), About Auschwitz (2003, 2004, 2005, 2010), Women's Daybook Series (2006), Women and Landscape (les épreuves conservées dans ce fonds ont été publiées à Banff en 2014 mais jamais exposées).
La deuxième série est constituée de documents relatifs à des expositions collectives dans lesquelles certaines photographies de Judith Lemer Crawley ont été exposées : Exposition Little Shop Gallery (1981), Urbanité (2001), et autres expositions de groupe.
La troisième série comprend des documents relatifs à diverses activités auxquelles Judith Lemer Crawley a participé, tels que des conférences, des ateliers, des événements, des publications. Certains documents sont également liés à ses fonctions d'enseignante au Collège Vanier à Montréal. La série comprend aussi des photographies classées par sujets (les sujets ayant été déterminés par Judith Lemer Crawley elle-même). A la fin de la série, sont inventoriées des photographies réalisées par d’autres artistes que Judith Lemer Crawley, tels que Michel Campeau et Pamela Harris.

Sem título

Zoe Clayton Bieler fonds

  • CA ON0034 10-146
  • Fonds
  • 1879-2000
This fonds contains documents relating the life and work of Zoe Clayton Bieler. It includes personal correspondence, cards, and photographs. It also contains documents relating to her work as a journalist, such as news clippings, press badges, and press photos. There are also photos of her family friends, as well as items from her time as a student at the University of British Columbia, including her undergraduate degree diplomas, her articles written as part of the student newspaper, the Ubyssey, and several of her student papers. There is also information, records, and correspondence from her daughter, Caroline Bieler Brettell, relating to the book she wrote about her mother, "Writing Against the Wind: A Mother's Life History.

Sem título

Leah Erna Beck fonds

  • CA ON0034 10-150
  • Fonds
  • 1970-1999, predominant 1970-1975

Leah Erna Beck [née Rosenbaum] was born in the former Yugoslavia before escaping to Canada at the outbreak of World War II, in 1939. Leah Erna Beck’s father ran the toy manufacturing company, Pax Manufacturing, in Toronto, Ontario. At seventeen, Leah Erna Beck married Alec Englander and had her first child at nineteen. She earned her bachelors of arts at Ithaca College, New York, before returning to Toronto so that her husband could run the family business.

Beck studied art at the New School of Art and the Ontario College of Art and her media included sculpture, serigraphy, drawing and painting. She adopted her mother’s name, Erna, as a middle name, after separating from her husband in 1973. Leah Erna Beck became a feminist organizer, working at Women’s Place in Toronto and helping found Times Change, Women’s Employment Service, in 1974. She was motivated by her experiences of frustrations and women’s limited opportunities, hosting consciousness raising sessions at community venues. Along with her feminist organizing work, Beck was a founding collective member of WATER: Women Artists Together and her sculptures, stained glass work and art performances were featured in festivals and venues. Her daughter, Karen Englander received publicity as a young teenage feminist and her daughter, Anrénee, wrote the best-selling work, “Dear Diary, I’m Pregnant.” Leah Erna Beck was featured for her feminist activist work in the long-standing Canadian magazine, “Saturday Night” and she was published in “Velvet Fist.”
------
Leah Erna Beck [née Rosenbaum] est née en ex-Yougoslavie avant de s'enfuir au Canada au début de la Seconde Guerre mondiale, en 1939. Le père de Leah Erna Beck dirige l'entreprise de fabrication de jouets Pax Manufacturing à Toronto, dans l'Ontario. À dix-sept ans, Leah Erna Beck épouse Alec Englander et a son premier enfant à dix-neuf ans. Elle obtient une licence en arts à l'Ithaca College, dans l'État de New York, avant de retourner à Toronto pour que son mari puisse diriger l'entreprise familiale.

Beck a étudié l'art à la New School of Art et à l'Ontario College of Art. Elle a pratiqué la sculpture, la sérigraphie, le dessin et la peinture. Après s'être séparée de son mari en 1973, elle a adopté le nom de sa mère, Erna, comme deuxième prénom. Leah Erna Beck est devenue une organisatrice féministe, travaillant au Women's Place de Toronto et participant à la fondation de Times Change, un service d'emploi pour les femmes, en 1974. Motivée par son expérience des frustrations et des opportunités limitées des femmes, elle organise des séances de sensibilisation dans des lieux communautaires. Parallèlement à son travail d'organisation féministe, Beck est l'un des membres fondateurs du collectif WATER : Women Artists Together. Ses sculptures, ses vitraux et ses performances artistiques ont été présentés dans des festivals et des lieux de rencontre. Sa fille, Karen Englander, a été présentée comme une jeune adolescente féministe et sa fille, Anrénee, a écrit le best-seller "Dear Diary, I'm Pregnant". Leah Erna Beck a été présentée pour son travail d'activiste féministe dans le magazine canadien de longue date "Saturday Night" et elle a été publiée dans "Velvet Fist".

Sem título

Carolyn Gammon collection

  • CA ON0034 10-154
  • Arquivo
  • [198-] - [1995]
This collection contains items collected by Carolyn Gammon that reflect her interest in feminist issues and topics, particularly related to Lesbians.
--
Cette collection contient des objets collectés par Carolyn Gammon qui reflètent son intérêt pour les questions et les sujets féministes, en particulier en ce qui concerne le mouvement lesbien.

Sem título

Gerry Rogers fonds

  • CA ON0034 10-167
  • Fonds
  • 1994-1997
This fonds consists of records related to Gerry Rogers films and events in which she was involved.
--
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux films de Gerry Rogers et aux événements auxquels elle a participé.

Sem título

Resultados 1 a 10 de 23