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The Feminist News Service fonds

  • CA ON0034 10-016
  • Fonds
  • 1974-1975
This fonds contains mock-ups of news packets for the Feminist News Services and one poster entitled 'Sisters'.
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Ce fonds contient des maquettes de dossiers d'information pour le Feminist News Services et une affiche intitulée "Sisters".

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The Women's Press fonds

  • CA ON0034 10-012
  • Fonds
  • [197-]-2000
The fonds documents the general organization of the publishing press and activities of its different collectives. It contains manuscripts of published texts with records related to the selection, illustration, edition, and publication process. It also includes some unpublished manuscripts with related correspondence. The fonds contains also financial records and documents the distribution process. To promote women authors and their literary works, the publishing house participated in various book fairs and conferences. The press also produced catalogues, press releases, flyers, and posters, preserved in the fonds. The last series consists of Maureen FitzGerald's records. They concern the period when Maureen FitzGerald worked as managing editor of the Women's Press.
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Le fonds documente l'organisation générale de la presse éditoriale et les activités de ses différents collectifs. Il contient des manuscrits de textes publiés avec des documents relatifs au processus de sélection, d'illustration, d'édition et de publication. Il comprend également des manuscrits non publiés et la correspondance qui s'y rapporte. Le fonds contient également des archives financières et des documents sur le processus de distribution. Pour promouvoir les femmes auteurs et leurs œuvres littéraires, la maison d'édition a participé à divers salons du livre et conférences. La presse a également produit des catalogues, des communiqués de presse, des dépliants et des affiches, conservés dans le fonds. La dernière série est constituée des archives de Maureen FitzGerald. Elle concerne la période pendant laquelle Maureen FitzGerald a travaillé en tant que rédactrice en chef de la Women's Press.

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Canadian Congress for Learning Opportunities for Women (CCLOW) Quebec Chapter fonds

  • CA ON0034 10-044
  • Fonds
  • 1973-2000
This fonds consists of material related to the Quebec chapter of CCLOW and includes administrative and financial records related to its program activities and conferences. This is comprised of meeting minutes, correspondence, reports, as well as material related to affiliated organizations.
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Ce fonds contient des documents relatifs à la section québécoise du CCLOW et comprend des documents administratifs et financiers liés à ses activités de programme et à ses conférences. On y retrouve des procès-verbaux de réunions, de la correspondance, des rapports ainsi que des documents relatifs aux organismes affiliés.

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AFFESTIM fonds

  • CA ON0034 10-164
  • Fonds
  • 2002-2019
Le fonds AFFESTIM comprend les documents historiques de l'association et informent sur son administration, ses finances, son adhésions, ses partenariats, ses publications et ses activités depuis sa création en 2005, Le fonds comprends actuellement les documents couvrant les mandats de Claire Deschênes première présidente de l'AFFESTIM jusqu'en 2010 et secrétaire-trésorière jusqu'en 2018, de Liette Vasseur présidente de 2011 à 2013, d’Anne Roy présidente de 2013-2014, de Marie Laroche présidente de 2015-2018.

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Myrna Wood fonds

  • CA ON0034 10-017
  • Fonds
  • 1965-2007
This fonds contains documents related to Myrna Wood's activities within women unions in Ontario, especially in Hamilton. It documents her interest in subjects like occupation health and security, women's issues at work, and abortion rights and consists of records relating to her activities in Toronto, Montreal and New York. It includes the essay she co-wrote "Sisters, Brothers, Lovers... listen" for the final conference of SUPA (Student Union for Peace Action) in 1967. It also contains the essay "Bread and Roses" written with Kathy McAfee calling for a movement to organize working-class women. This fonds highlights Myrna Wood's participation in peace movement meetings with the Vietnamese National Liberation Front in Cuba and gives insight into her involvement in the women liberation movement at the end of the 1960s and beginning of the 1970s.
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Ce fonds contient des documents relatifs aux activités de Myrna Wood au sein des syndicats de femmes en Ontario, notamment à Hamilton. Il documente son intérêt pour des sujets tels que la santé et la sécurité au travail, les problèmes des femmes au travail et le droit à l'avortement, et comprend des documents relatifs à ses activités à Toronto, Montréal et New York. Il comprend l'essai qu'elle a co-écrit "Sisters, Brothers, Lovers... listen" pour la conférence finale de SUPA (Student Union for Peace Action) en 1967. Il contient également l'essai "Bread and Roses" écrit avec Kathy McAfee appelant à un mouvement d'organisation des femmes de la classe ouvrière. Ce fonds met en lumière la participation de Myrna Wood aux réunions du mouvement pacifiste avec le Front de libération nationale du Viêt Nam à Cuba et donne un aperçu de son engagement dans le mouvement de libération des femmes à la fin des années 1960 et au début des années 1970.

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Fonds de l'Association des Femmes Collaboratrices (ADFC) / Association des Collaboratrices et Partenaires en Affaires (ACPA)

  • CA ON0034 10-111
  • Fonds
  • 1974 - 2001
Le fonds documente l'ensemble des activités de l'Association des Femmes Collaboratrices (ADFC), rebaptisée en 1988, Association des Collaboratrices et Partenaires en Affaires. (ACPA). Composé de plus de vingt séries, le fonds comprend des documents textuels et de nombreuses photographies. Les publications et bulletins de l'association (L'ADFC informe, La Partenaire) font partie du fonds. Les premières séries concernent les origines de l'association. Elles illustrent le soutien de l'AFEAS (Association Féminine d'Éducation et d'Action) et du Groupe de ressources techniques pour l'Association des Femmes Collaboratrices (GRTAFC) dans le développement de la future association. La série suivante documente la gestion administrative et financière de l'association, notamment la tenue des conseils d'administration et des assemblées générales, la gestion des ressources humaines, l'organisation des différents comités, le membership et le déploiement des groupes de base en région. L'association a développé des colloques et des conférences, et dispensé de nombreuses formations. Plusieurs séries documentent le travail de l'association, notamment tous les mémoires et dossiers rédigés par ses membres, ou pour lesquels elle a plaidé. La dernière série contient un ensemble de photographies classées chronologiquement par activité. Elle illustre la participation active de ses dirigeants et de ses membres à de nombreuses manifestations organisées ou soutenues par l'association.
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The fonds documents all the activities of the Association des Femmes Collaboratrices (ADFC), renamed in 1988, Association des Collaboratrices et Partenaires en Affaires. (ACPA). Composed of over twenty series, the collection includes textual records and numerous photographs. The association's publications and newsletters (L'ADFC informe, La Partenaire) are included in the collection. The first series concern the origins of the organization. They illustrate the support of AFEAS (Association Féminine d'Éducation et d'Action) and the Groupe de ressources techniques pour l'Association des Femmes Collaboratrices (GRTAFC) in the development of the future association. The following series documents the association's administrative and financial management, including the holding of boards and general assemblies, human resources management, the organization of various committees, membership, and the deployment of grassroots groups in the regions. The association has developed symposia and conferences, and provided numerous training courses. Several series document the association's work, including all the briefs and files written by its members, or for which it advocated. The final series contains a set of photographs organized chronologically by activity. It illustrates the active participation of its leaders and members in numerous events organized or supported by the association.

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Fonds Centre de ressources des femmes de l'Université d'Ottawa/Women's Resource Centre of the University of Ottawa fonds

  • CA ON0034 10-007
  • Fonds
  • 1974-1999
This fonds consists of mainly textual records with some graphic material. It contains mostly secondary source material such as pamphlets and reports on subjects including women's physical and emotional health, societal problems and support groups, international women's organizations, as well as statistics on working women in Canada.
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Ce fonds est constitué principalement de documents textuels et de quelques documents graphiques. Il contient principalement des documents de source secondaire tels que des brochures et des rapports sur des sujets tels que la santé physique et émotionnelle des femmes, les problèmes sociétaux et les groupes de soutien, les organisations internationales de femmes, ainsi que des statistiques sur les femmes qui travaillent au Canada.

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Project "Enclave. Women's Monument Against Violence" fonds

  • CA ON0034 10-200
  • Fonds
  • 1991-2006

Le fonds consiste en de la documentation collectée par l'artiste cj fleury dans le cadre de la réalisation du projet Enclave. Le fonds comprend des documents textuels et des graphiques qui portent sur le déploiement du projet, son processus de création et sur sa réception auprès du public. Il inclut des descriptions du projet, des communiqués et des coupures de presse.

Enclave est un monument public créé par cj fleury en collaboration avec Mary Leigh Faught, architecte paysagiste, AAPO, AAPC. L’œuvre est le résultat d’une commande pour la création d’un monument en hommage aux femmes violentées et assassinées par des hommes dans la région de la capitale nationale du Canada. Le projet a été lancé par Women’s Urgent Action, dont plusieurs membres travaillent en étroite collaboration avec les femmes victimes de violence dans les refuges et le système judiciaire. Le monument a été dévoilé le 6 décembre 1992, à l'occasion de la Journée nationale de commémoration et d'action contre la violence faite aux femmes.
Cj fleury a été invité à présenter son travail en lien avec le Monument des femmes contre la violence à la conférence nationale du Women’s Caucus for Art aux États-Unis, à la School for Studies in Art and Architecture de l’université Carleton, à l’université du Québec à Montréal, et au groupe de développement des arts du Conseil des arts de l’Ontario.

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The fonds consists of documentation collected by artist cj fleury as part of the Enclave project. The fonds includes textual documents and graphics on the deployment of the project, its creative process and its reception by the public. It includes descriptions of the project, press releases and press clippings.

Enclave is a public monument created by cj fleury in collaboration with Mary Leigh Faught, landscape architect, AAPO, AAPC. The work is the result of a commission to create a monument to women abused and murdered by men in Canada's National Capital Region. The project was initiated by Women's Urgent Action, several of whose members work closely with abused women in shelters and the justice system. The monument was unveiled on December 6, 1992, the National Day of Remembrance and Action on Violence Against Women.
Cj fleury has been invited to present his work on the Women's Monument to Violence at the Women's Caucus for Art national conference in the U.S., at Carleton University's School for Studies in Art and Architecture, at the Université du Québec à Montréal, and at the Ontario Arts Council's Arts Development Group.

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Working Women Community Centre (WWCC) fonds

  • CA ON0034 10-029
  • Fonds
  • [197-]-[1996]
The Working Women Community Centre (WWCC) fonds documents the organization's management of everyday activities as well as its programs and services offered to newcomer immigrant women in Canada. The fonds contains administrative records reflecting on WWCC programs like Immigrant Women Into Electronics and language courses. It also contains extensive graphic material documenting WWCC programs, events, and outings.
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Ce fonds comprend des documents qui témoignent de l'administration du Business and Professional Women's Club of Ottawa (BPWCO), de ses comités, de ses finances, d'événements tels que les congrès, les conférences provinciales annuelles, les programmes et les ateliers, les points de vue sur diverses questions relatives aux femmes telles que le salaire minimum, l'égalité et l'avortement. Il contient principalement des documents textuels tels que de la correspondance, des discours, des procédures, des publications, des rapports, des budgets et des coupures de presse, ainsi que des photographies et des certificats.

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Sylvia Spring Fonds

  • CA ON0034 10-182
  • Fonds
  • 1969-[201-]
The fonds consists of various materials related to Sylvia Spring's involvement as an activist, filmmaker, and conference speaker. It contains various types of textual, graphic, audio and video documents. It is divided into six series. The first series contains various material related to women’s issues. It includes posters, buttons, and stamps collections. The second series shows Sylvia Spring's various interventions in national and international conferences. The third series contains publications as comic books, dealing with topics related to women and the law, which texts were written by Sylvia Spring. The fourth series consists of records related to Sylvia Spring’s involvement to improve representation of women in the media. It reflects her implication in the MediaWatch organisation. The fifth series highlights Sylvia Spring’s films and productions as “Madeleine is…” (1969-1971), “Breaking the Silence. Stories from Aids Activists” (1996), “20th Century Gals (According to Babe)” (2000). It includes photographs of her meetings with different women filmmakers. The sixth series contains materials collected by Sylvia Spring on issues related to violence against women and includes Sylvia Spring’s documentaries on “Razor's Edge. The Controversy of Female Genital Mutilation” (2005) and “Our bodies… their battleground. Gender Based Violence During Conflict” (2004).
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Le fonds est constitué de divers documents relatifs à l'engagement de Sylvia Spring en tant qu'activiste, cinéaste et conférencière. Il contient divers types de documents textuels, graphiques, audio et vidéo. Il est divisé en six séries. La première série contient divers documents relatifs aux questions féminines. Elle comprend des affiches, des macarons et des collections de timbres. La deuxième série témoigne des diverses interventions de Sylvia Spring lors de conférences nationales et internationales. La troisième série contient des publications sous forme de bandes dessinées, traitant de sujets liés aux femmes et au droit, dont les textes ont été écrits par Sylvia Spring. La quatrième série est constituée de documents relatifs à l'implication de Sylvia Spring dans l'amélioration de la représentation des femmes dans les médias. Elle reflète son implication dans l'organisation MediaWatch. La cinquième série met en lumière les films et productions de Sylvia Spring tels que "Madeleine is..." (1969-1971), "Breaking the Silence. Stories from Aids Activists" (1996), "20th Century Gals (According to Babe)" (2000). Elle comprend des photographies de ses rencontres avec différentes femmes cinéastes. La sixième série contient des documents rassemblés par Sylvia Spring sur les questions liées à la violence contre les femmes et comprend les documentaires de Sylvia Spring sur "Razor's Edge. The Controversy of Female Genital Mutilation" (2005) et "Our bodies... their battleground. La violence fondée sur le genre pendant les conflits" (2004).

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