Showing 20 results

Archivistische beschrijving
Only top-level descriptions Arts, culture and entertainment - Arts, culture et divertissement
Print preview View:

1 results with digital objects Show results with digital objects

Dawna Gallagher-Moore fonds

  • CA ON0034 10-026
  • Fonds
  • 1979-1994
This fonds consists of records related to Dawna Gallagher's cartoons presented in exhibitions, or published on postcards, in books, booklets, and periodicals in the 80s. This fonds provides a picture of a period of Dawna Gallagher's career as cartoonist. A lot of cartoons are related to the women's issues, illustrating women's movement positions in the 80s, mostly in Halifax and Toronto.
-
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux dessins humoristiques de Dawna Gallagher présentés dans des expositions, ou publiés sur des cartes postales, dans des livres, des brochures et des périodiques dans les années 80. Ce fonds donne une image d'une période de la carrière de Dawna Gallagher en tant que dessinatrice. De nombreuses caricatures sont liées aux questions féminines, illustrant les positions du mouvement des femmes dans les années 80, principalement à Halifax et à Toronto.

Zonder titel

Leah Erna Beck fonds

  • CA ON0034 10-150
  • Fonds
  • 1970-1999, predominant 1970-1975

Leah Erna Beck [née Rosenbaum] was born in the former Yugoslavia before escaping to Canada at the outbreak of World War II, in 1939. Leah Erna Beck’s father ran the toy manufacturing company, Pax Manufacturing, in Toronto, Ontario. At seventeen, Leah Erna Beck married Alec Englander and had her first child at nineteen. She earned her bachelors of arts at Ithaca College, New York, before returning to Toronto so that her husband could run the family business.

Beck studied art at the New School of Art and the Ontario College of Art and her media included sculpture, serigraphy, drawing and painting. She adopted her mother’s name, Erna, as a middle name, after separating from her husband in 1973. Leah Erna Beck became a feminist organizer, working at Women’s Place in Toronto and helping found Times Change, Women’s Employment Service, in 1974. She was motivated by her experiences of frustrations and women’s limited opportunities, hosting consciousness raising sessions at community venues. Along with her feminist organizing work, Beck was a founding collective member of WATER: Women Artists Together and her sculptures, stained glass work and art performances were featured in festivals and venues. Her daughter, Karen Englander received publicity as a young teenage feminist and her daughter, Anrénee, wrote the best-selling work, “Dear Diary, I’m Pregnant.” Leah Erna Beck was featured for her feminist activist work in the long-standing Canadian magazine, “Saturday Night” and she was published in “Velvet Fist.”
------
Leah Erna Beck [née Rosenbaum] est née en ex-Yougoslavie avant de s'enfuir au Canada au début de la Seconde Guerre mondiale, en 1939. Le père de Leah Erna Beck dirige l'entreprise de fabrication de jouets Pax Manufacturing à Toronto, dans l'Ontario. À dix-sept ans, Leah Erna Beck épouse Alec Englander et a son premier enfant à dix-neuf ans. Elle obtient une licence en arts à l'Ithaca College, dans l'État de New York, avant de retourner à Toronto pour que son mari puisse diriger l'entreprise familiale.

Beck a étudié l'art à la New School of Art et à l'Ontario College of Art. Elle a pratiqué la sculpture, la sérigraphie, le dessin et la peinture. Après s'être séparée de son mari en 1973, elle a adopté le nom de sa mère, Erna, comme deuxième prénom. Leah Erna Beck est devenue une organisatrice féministe, travaillant au Women's Place de Toronto et participant à la fondation de Times Change, un service d'emploi pour les femmes, en 1974. Motivée par son expérience des frustrations et des opportunités limitées des femmes, elle organise des séances de sensibilisation dans des lieux communautaires. Parallèlement à son travail d'organisation féministe, Beck est l'un des membres fondateurs du collectif WATER : Women Artists Together. Ses sculptures, ses vitraux et ses performances artistiques ont été présentés dans des festivals et des lieux de rencontre. Sa fille, Karen Englander, a été présentée comme une jeune adolescente féministe et sa fille, Anrénee, a écrit le best-seller "Dear Diary, I'm Pregnant". Leah Erna Beck a été présentée pour son travail d'activiste féministe dans le magazine canadien de longue date "Saturday Night" et elle a été publiée dans "Velvet Fist".

Zonder titel

Gay Bell fonds

  • CA ON0034 10-117
  • Fonds
  • 1970-2011
This fonds contains records related to Gay Bell's involvement with the early lesbian movement in Toronto, prisoners' rights activism, labour activism, and women's liberation. Including brochures, pamphlets, flyers, correspondence, buttons, and photographs related to the local instantiation of these movements in the late 1970s and early 1980s, Bell collected alternative publications and periodicals that detail their wider historical context. The fonds also contains scripts, rough notes, photographs, and newspaper articles related to Bell's theatrical performances, which were often innovative and sometimes controversial. When Bell donated these records in 2011, she included explanatory notes that provide detail and context for local events and initiative which have been lost to history. This fonds is thus invaluable for studying the early lesbian movement, queer involvement in labour organizing, prison activism, and the expanding purview of women's liberation in the last decades of the 20th century.
--
Ce fonds contient des documents relatifs à l'implication de Gay Bell dans le premier mouvement lesbien à Toronto, le militantisme pour les droits des prisonniers, le militantisme syndical et la libération des femmes. Il comprend des brochures, des dépliants, des prospectus, de la correspondance, des macarons et des photographies liés à l'implantation locale de ces mouvements à la fin des années 1970 et au début des années 1980. Bell a rassemblé des publications et des périodiques alternatifs qui détaillent leur contexte historique plus large. Le fonds contient également des scénarios, des notes brutes, des photographies et des articles de journaux relatifs aux représentations théâtrales de Bell, souvent innovantes et parfois controversées. Lorsque Bell a fait don de ces documents en 2011, elle y a joint des notes explicatives qui fournissent des détails et un contexte pour les événements et les initiatives locales qui ont été perdus dans l'histoire. Ce fonds est donc inestimable pour l'étude des débuts du mouvement lesbien, de l'implication des queers dans l'organisation du travail, de l'activisme en prison et de l'élargissement du champ d'action de la libération des femmes dans les dernières décennies du XXe siècle.

Zonder titel

Rhoda Rosenfeld fonds

  • CA ON0034 10-059
  • Fonds
  • 1970
The fonds consists of photographs taken by Rosenfeld of the 1970 abortion rights march organized by the Vancouver Women's Caucus. The march marked the beginning of a campaign that would later travel across Canada as the Abortion Caravan, ending in a large protest in Ottawa. Rosenfeld became interested in the Vancouver Women’s Caucus through her friend Ellen Woodsworth. The march started on the steps of the Vancouver Art Gallery, went through downtown Vancouver, and ended in front of the Hudson’s Bay Company with "brilliant performance of the street theatre in which several of [her] friends were involved."
--
Le fonds comprend des photographies prises par Rosenfeld de la marche pour le droit à l'avortement organisée en 1970 par le Vancouver Women's Caucus. Cette manifestation a marqué le début d'une campagne qui a ensuite traversé le Canada sous le nom de Caravane de l'avortement. Elle s'est terminée par une grande manifestation à Ottawa. Rosenfeld s'est intéressée au Vancouver Women's Caucus par l'intermédiaire de son amie Ellen Woodsworth. La marche commence sur les marches de la Vancouver Art Gallery, traversera le centre-ville de Vancouver et se terminera devant la Compagnie de la Baie d'Hudson par "une brillante représentation du théâtre de rue dans lequel plusieurs de [ses] amies étaient impliquées".

Zonder titel

Upstream fonds

  • CA ON0034 10-063
  • Fonds
  • 1970-1985
This fonds consists of administrative documents from the news magazine including financial records, correspondence, and internal documents as well as advertising, distribution, and subscription information. It also contains submissions, edited material, and article research and documents for the creation of a Women of History poster project. It is primarily textual records but also includes photographs and objects.
--
Ce fonds est constitué de documents administratifs du magazine d'information, y compris des dossiers financiers, de la correspondance et des documents internes, ainsi que des informations sur la publicité, la distribution et les abonnements. Il contient également des soumissions, du matériel édité, des recherches d'articles et des documents pour la création d'un projet d'affiche sur les femmes de l'histoire. Il s'agit principalement de documents textuels. Le fonds inclut des photographies et d'objets.

Zonder titel

Karen Levine fonds

  • CA ON0034 10-061
  • Fonds
  • 1989-1995, 2006
The fonds consists primarily of records which document Karen Levine's involvement with the Equity Steering Committee at the CBC and her interest in women in the media.
--
Le fonds se compose principalement de documents qui témoignent de l'implication de Karen Levine dans le Comité directeur pour l'équité à la CBC et de son intérêt pour les femmes dans les médias.

Zonder titel

Broadside fonds

  • CA ON0034 10-066
  • Fonds
  • 1970-1992

This fonds consists of administrative and organizational documents, correspondence, galley proofs, financial records, original manuscripts and galley proofs, flyers, handbills, pamphlets, postcards, subscriber lists and information, planning documents from the Canadian Feminist Periodicals Conference 1986, two computer diskettes, and one metal telephone index pad. There are also separate files from several individual employees which include correspondence and items relating to their particular role in the collective.

These records offer significant information about feminist journalism in Canada, and about activities in the women’s movement, particularly in Toronto, during the 1980s.

--

Ce fonds comprend des documents administratifs et organisationnels, de la correspondance, des documents financiers, des manuscrits originaux, des dépliants, des brochures, des cartes postales, des listes d'abonnés, des documents de planification de la Conférence canadienne sur les périodiques féministes de 1986, un index téléphonique. Il y a également des dossiers séparés de plusieurs employés individuels qui comprennent de la correspondance et des articles relatifs à leur rôle particulier dans le collectif.

Ces documents fournissent des informations importantes sur le journalisme féministe au Canada et sur les activités du mouvement des femmes, en particulier à Toronto, au cours des années 1980.

Zonder titel

Redlight Theatre fonds

  • CA ON0034 10-078
  • Fonds
  • 1960-1980, predominant 1974-1977
This fonds consists of records related to the Redlight Theatre's performances and day-to-day operations. It is composed mainly of textual records and photographs. It contains a scrapbook that documents the Theatre's achievements. This fonds is organized according to six series: Administrative, Publicity and Reviews, International Women's Year Tour, Script Submissions and Correspondence, Research and Draft Plays, and Feminist and Theatre Periodicals and Publications.
--
Ce fonds est constitué de documents relatifs aux spectacles et aux activités quotidiennes du Redlight Theatre. Il est composé principalement de documents textuels et de photographies. Il contient un album qui documente les réalisations du Théâtre. Ce fonds est organisé en six séries : Administration, Publicité et critiques, Tournée de l'Année internationale de la femme, Soumissions de scénarios et correspondance, Recherche et ébauches de pièces, Périodiques et publications féministes et théâtrales.

Zonder titel

Cy-Thea Sand fonds

  • CA ON0034 10-170
  • Fonds
  • 1975-1996
This fonds contains Cy-Thea Sand's articles and reviews published in various women's publications as Kinesis, The Radical Reviewer, Herizons, Angles, Maenad.
--
Ce fonds contient des articles et des critiques de Cy-Thea Sand publiés dans diverses publications féminines telles que Kinesis, The Radical Reviewer, Herizons, Angles, Maenad.

Zonder titel

Zoe Clayton Bieler fonds

  • CA ON0034 10-146
  • Fonds
  • 1879-2000
This fonds contains documents relating the life and work of Zoe Clayton Bieler. It includes personal correspondence, cards, and photographs. It also contains documents relating to her work as a journalist, such as news clippings, press badges, and press photos. There are also photos of her family friends, as well as items from her time as a student at the University of British Columbia, including her undergraduate degree diplomas, her articles written as part of the student newspaper, the Ubyssey, and several of her student papers. There is also information, records, and correspondence from her daughter, Caroline Bieler Brettell, relating to the book she wrote about her mother, "Writing Against the Wind: A Mother's Life History.

Zonder titel

Resultaten 1 tot 10 van 20